Tuesday, May 3, 2016

I Think mengubah landskap pendidikan

Posted on 8:34:00 AM by Chris Avilla

Pembelajaran pada masa kini menjadikan anak-anak semakin rajin untuk bertanya. Soalan demi soalan diajukan kepada guru disaat mereka dahagakan ilmu. Pembelajaran 1 hala seringkali kita lihat dan pembelajaran ini boleh kita sebut sebagai pedagogi tradisional.
Pada masa kini kita ingin menghasilkan sumber manusia yang dinamik dan mampu memberi respon atau maklumbalas yang berkualiti. Pemikiran aras tinggi merupakan satu keperluan dan ia dapat membantu kita menghasilkan generasi yang berketrampilan serta berintelek tinggi.
I Think merupakan satu langkah yang dapat membawa kita ke arah matlamat tersebut. Inovasi ini juga bukan hanya untuk murid-murid tetapi untuk guru mahupun sesiapa saja yang berada di luar sana. Jika di dalam kelas inovasi ini mungkin kita lihat sebagai teknik untuk belajar tetapi di peringkat institusi kekeluargaan kita boleh menggunakan peta-peta ini untuk membuka minda dalam menguruskan hal kehidupan seharian.
Pengurusan maklumat yang berkesan menjadikan sesebuah institusi mantap dan terurus. Masyarakat yang berilmu mampu mengangkat martabat sesebuah negara. Sekian. - Editor Blog SK Ng Pakan.
Kaedah tradisional harus diubah
Kaedah pada masa kini yang lebih dinamik
8 proses pemikiran yang dapat diurus menggunakan peta pemikiran
Kesungguhan kerajaan dalam melaksanakan inovasi
Guru harus bertanggungjawab dalam perjuangan ini
Melibatkan sekolah rendah dan sekolah menengah
Memupuk minda masa hadapan untuk generasi yang lebih hebat
Maklumbalas
I Think

No Response to "I Think mengubah landskap pendidikan"

Leave A Reply

KLIK KE PPD JULAU

Single System Operation

Catatan Popular