Friday, April 29, 2016

Kem Pemimpin Muda

Posted on 7:27:00 AM by Chris Avilla

15 APRIL 2016- Satu kem kepimpinan pengawas, pengawas pusat sumber, ketua kelas dan penolong ketua kelas telah diadakan di peringkat sekolah untuk melatih dan membentuk pemimpin muda.

Program ini adalah dibawah skop PK Hem dan dikendalikan oleh Cikgu Anthony Amin. Kem ini telah diadakan selama 3 hari 2 malam. Murid harian di minta untuk bermalam bersama dengan rakan-rakan murid asrama.

Pelbagai aktiviti yang berunsurkan kepimpinan telah diadakan sepanjang program. Pembelajaran abad ke 21 juga telah diterapkan dalam perbincangan dan pembentangan bagi setiap tugasan. Murid-murid juga diperkenalkan dengan etika berpakaian seorang pemimpin ataupun pengawas. Adalah satu kemestian untuk mengajar mereka mengendalikan majlis perhimpunan yang betul menggunakan teknik pengucapan awam yang berkesan.

Semua ilmu yang dipelajari sepanjang program tersebut bukan sahaja bermanfaat pada masa kini tetapi boleh dijadikan bekalan untuk mereka menghadapi alam sekolah menengah dan ke peringkat yang lebih tinggi.

Rata-rata murid / peserta memberi respon yang positif terhadap program sebegini. Mereka berharap lebih banyak program yang berbentuk kepimpinan akan diadakan di sekolah ini dan kumpulan sasarannya tidak semestinya untuk pengawas semata-mata tetapi untuk semua murid.

Mencari harta karun
Perbentangan
Pengucapan awam
Perkongsian ilmu
Bekerjasama dalam satu team
Bersama mentor
Malam penghayatan. Siapa menangis?
Lukisan
Mencari maklumat
Sentiasa gembira
Persediaan persembahan kebudayaan

No Response to "Kem Pemimpin Muda"

Leave A Reply

KLIK KE PPD JULAU

Single System Operation

Catatan Popular