Sunday, October 1, 2023

6 Sekolah datang serentak untuk benchmarking

Posted on 6:03:00 PM by Chris Avilla





23 September 2023 / Sabtu - lawatan penanda aras atau dikenali sebagai benchmarking merupakan satu daripada aktiviti yang sangat baik dalam mendapatkan maklumat baharu dan berkongsi amalan terbaik. Untuk kali ini, SK Nanga Pakan telah menerima kunjungan dari enam buah sekolah. Empat daripadanya adalah di luar daerah dan dua daripadanya merupakan rakan sedaerah. 

Daerah Kanowit:
SK Ng Machan
SK Ulu Machan
SK Ng Poi
SK Ulu Majau

Daerah Julau:
SK Ng Ensiring
SK Ng Babai

Kehadiran keenam-enam buah sekolah ini adalah untuk mendapatkan ilmu baru berkaitan dengan program TS 25. Perkongsian yang dijalankan adalah lebih kepada sistem perfileman serta perancangan yang dijalankan di sekolah sebaik sahaja menerima atau menjadi sebahagian dari sekolah di dalam Program TS 25.

Secara ringkas, lawatan yang dijalankan pada hari tersebut telah dijayakan dengan penuh dedikasi dan berjalan dengan lancar. Diharap apa yang diperoleh dapat dimanfaat bersesuaian dengan keadaan sekolah masing-masing. Setiap sekolah memiliki acuan masing-masing, cara untuk melaksanakan program ini sememangnya dinamik menurut matlamat dan budaya sekolah tertentu. Sekian.










No Response to "6 Sekolah datang serentak untuk benchmarking"

Leave A Reply

KLIK KE PPD JULAU

Single System Operation

Catatan Popular