Monday, August 7, 2023

Penyelengaraan Makmal Komputer

Posted on 8:29:00 PM by Chris Avilla

Julai 2023 - Bulan Julai merupakan bulan yang sangat penting untuk unit ICT SK Nanga Pakan. Pada bulan berkenaan kita menjalankan beberapa penambah baikan:



1. Servis & baik pulih penghawa dingin. 

Dengan bantuan PIBG, kita telah memperbaiki kedua-dua penghawa dingin yang sangat penting dalam memastikan alatan di dalam Makmal komputer berada pada suhu yang Optima dan sesuai. Bahawa dingin ini juga amat penting bagi memastikan kelancaran proses pembelajaran murid-murid di Makmal komputer adalah dalam keadaan yang selesa. Terima kasih kepada Encik Shahidan kerana telah mengurus perkara ini. 



2. Penerimaan Laptop Sewaan & Mesin Cetak

SK Ng Pakan telah berjaya menerima dan memasang laptop sewaan berserta mesin cetak yang telah dibekalkan oleh kontraktor yang dilantik. Kesemua Alatan ini berfungsi dengan baik dan sedia untuk digunakan. Satu buku log telah diwujudkan untuk mencatat penggunaan Alatan berkenaan. Terima kasih Cikgu Wee kerana mengurus perkara ini. 



3. Proses hapus kira aset lama dan rosak

Proses penghapusan aset yang lama dan juga rosak merupakan satu tanggungjawab bagi sesebuah organisasi. Ini amatlah penting supaya kita tahu berapa banyak aset yang masih lagi dapat digunakan dan berapa lagi yang perlu diganti. Murid-murid sememangnya memerlukan aset yang sesuai dengan standard pada masa kini. Aset yang masih dapat digunakan harus dijaga sila eloknya, manakala asyik rosak haruslah direpotkan dan dicatat oleh pegawai yang telah dilantik untuk menguruskan perkara ini.
Terima kasih kepada cikgu Jimmy yang telah banyak membantu.
Terima kasih juga kepada cikgu Wee kerana telah mengurus perkara ini dengan segera.
Terima kasih juga kepada pihak ICT dari Pejabat Pendidikan daerah Julau yang telah membimbing.

No Response to "Penyelengaraan Makmal Komputer"

Leave A Reply

KLIK KE PPD JULAU

Single System Operation

Catatan Popular