Monday, June 19, 2017

Dialog Prestasi

Posted on 9:07:00 PM by Chris Avilla

16 Jun 2017 - Satu dialog prestasi peringkat sekolah telah diadakan bersama dengan semua guru tahun 6. Dialog ini merupakan satu kemestian untuk setiap sekolah untuk membincangkan hasil analisis ujian percubaan yang terkini berkaitan dengan UPSR. Buat masa sekarang prestasi semasa untuk semua calon UPSR semakin meningkat. Semua guru telah melakukan yang terbaik untuk membantu murid yang berpotensi untuk lulus dan memperoleh gred yang lebih baik.

BI Kertas 2 menjadi topik perbincangan guru kerana prestasi murid agak lemah disana. Kita tidak menyalahkan guru, kerana prestasi murid juga bergantung kepada hasil usaha murid dan bimbingan di luar kawasan sekolah. Dalam hal ini, pihak sekolah harus bertindak profesional dengan mencari program intervensi secepat yang mungkin sebelum terlambat.

Pihak sekolah sentiasa mencuba yang terbaik untuk meningkatkan mutu pengajaran & Pembelajaran. dan usaha ini telah direalisasikan dengan beberapa program untuk mewujudkan kelas yang bertemakan pembelajaran abad ke-21.

"Terima kasih diucapkan kepada guru yang telah mengorbankan masa cuti mereka untuk menjalankan kelas bimbingan". - Guru besar Sekolah Kebangsaan Nanga Pakan.



Perbincangan bersama Guru besar.

Segala permasalahan hendaklah dikongsikan untuk mencari penyelesaian.

Semua guru harus berusaha selagi terdaya kerana kurang dari 3 bulan lagi UPSR akan tiba.

No Response to "Dialog Prestasi"

Leave A Reply

KLIK KE PPD JULAU

Single System Operation

Catatan Popular