Monday, June 19, 2017

Apa Khabar?

Posted on 8:24:00 PM by Chris Avilla

Salam sejahtera dan salam satu perpaduan diucapkan kepada semua yang membaca blog ini. Apa khabar? demikianlah tajuk penulisan kali ini. Sudah sekian lama tidak kami tidak berkongsikan cerita di dalam Blog ini memandangkan kita sedang berusaha menjayakan banyak program yang menarik sepanjang penggal pertama tadi.

Program yang melibatkan murid merupakan keutamaan pihak sekolah kerana kita menyahut seruan kementerian untuk membentuk insan yang seimbang dalam pelbagai aspek. 

Aspek pergerakan fizikal dan kesihatan merupakan antara aktiviti yang boleh kita jalankan. Ia bukan sahaja menjadikan sekolah lebih meriah malahan ia dapat menarik minat murid untuk terus terlibat sama dalam segala aktiviti.

Ganjaran dan penghargaan amat penting untuk menunjukkan murid erti perjuangan. Murid akan merasakan mereka lebih disayangi dan kita juga dapat mengukuhkan rasa keyakinan dalam diri murid. mereka juga akan menceritakan pengalaman di sekolah kepada penjaga dan ia akan menjadi satu interaksi yang meluas apabila melibatkan penjaga.

Sekolah yang dapat menyediakan program berunsur ilmiah sendiasa menjadi buah mulut masyarakat setempat. Masyarakat sentiasa ingin melihat warga sekolah menunjukkan keberhasilan dalam banyak aspek, namun harus diingatkan bahawa kita tidak boleh menyerahkan 100% tanggungjawab mendidik kanak-kanak kepada pihak sekolah ( Guru dan AKP )

No Response to "Apa Khabar?"

Leave A Reply

KLIK KE PPD JULAU

Single System Operation

Catatan Popular